859

ЛГБТ і Церква: Чи є можливість порозуміння?


ЛГБТ і Церква: Чи є можливість порозуміння?

Єпископальна церква США дозволила духовенству проводити одностатеві шлюби. Архієпископ Кентерберійський вибачився перед ЛГБТ-людьми за біль, завданий Англіканської церквою. В Ірландії прийняли закон, який забороняє церквам дискримінувати своїх ЛГБТ-співробітників. У Німеччині понад 700 церков почнуть вінчати одностатеві пари

У цивілізованому світі церква потроху змінює своє ставлення до гомосексуальності. Це підтверджує і книга Папи Римського Франциска, яка нещодавно побачила світ, де він сказав:

“Якщо людина є гомосексуалом і тягнеться до Господа і хоче цього, то хто я такий, щоб судити цю людину. Я перефразував напам'ять катехізис Католицької церкви, в якому говориться, що з цими людьми слід звертатися делікатно і не маргіналізувати”. 

Дані тенденції не стосуються України. Тут церковники оголосили ЛГБТ головною загрозою для України, яка руйнує “традиційні сімейні цінності”. У більшості випадків, вони ігнорують повідомлення про корупцію в органах державної влади, однак новини про рівноправність пропускати не хочуть і постійно на них рефлексують. 

“Не знаю, яке вони мають право судити одних грішників зі списку апостола Павла, а про інших замовчувати”, - говорить священик В`ячеслав Колесников.

“Національний ЛГБТ-портал” поговорив з двома священиками Української православної церкви Київського патріархату і спитав у них, чому церква постійно дискримінує ЛГБТ-спільноту і не керується тезою, що Господь любить усіх своїх створінь. 

“Церква на підставі Слова Божого категорично виступає проти гріха. Якщо сексуальні вчинки людини гріховні, то такі вчинки некорисні і непотрібні. Церква ніколи не проявляла дискримінації щодо, як ви висловилися, «ЛГБТ-людей». І навіть не тому що в самій Церкві, як спільноті, є ЛГБТ. 

Сергій Чудинович

У спеціальному прояві дискримінації абсолютно немає сенсу, тому що люди, які, як правило, волають про прояви дискримінації, самі себе ставлять у ситуацію, коли суспільство їх не приймає. Церква засуджує гріх, а не людину. Христос, коли милосердно поставився до блудниці, одночасно не визнав її дії, як сексуально розпусної людини, розумними і правильними. Любити ближнього не означає потурати його ницим прагненням. Церква знає про проблему, розуміє її, дає оцінку”, - каже протоієрей Сергій Чудинович. 

Більше толерантне ставлення до ЛГБТ-спільноти у вищезгаданого В`ячеслава Колесникова. 

“Церква вважає гомосексуальність відхиленням. Я також дотримуюся тієї думки, що це є якийсь збій, порушення природного порядку. І тоді це слід розглядати це відповідним чином. І такі люди не повинні бути вигнанцями  у суспільстві, вони не повинні бути ізольованими, вони повинні і можуть бути рівноправними членами суспільства. Це звичайнісінькі люди, просто трохи інші. Часто з тоншою та емоційної натурою.

Інше питання, коли гомосексуалізм є наслідком розпусти - така поведінка повинна бути осудженою в суспільстві, як неприйнятна. Як, втім, і кожна інша розпуста.

Також гомосексуалізм не можна рекламувати - це моя думка. Але без жодного кримінального переслідування і жодних утисків прав при прийомі на роботу. Можливо, з деякими застереженнями.

В`ячеслав Колесников

Отже, для мене людина з нетрадиційною орієнтацією є звичайною людиною, просто трохи відрізняється від більшості людей своїми деякими особливостями. Але от питання: самі гомосексуали вважають свої особливості відхиленням чи ні, або навіть чимось особливим?  

Любов, до якої нас закликає Христос, не може викликати у нас ненависті до кого б то не було. А багато чоловіків просто хочуть підкреслити своє чоловіче начало і ось виражають його за допомогою ненависті до гомосексуалів”, - розповідає панотець. 

Виконавчий директор ВБО “Точка Опори” Богдан Глоба впевнений, що церкві необхідний ворог, яким вона зробила ЛГБТ-спільноту: 

“На мою думку, церкві потрібен ворог, з яким можна боротись, винищувати, на боротьбу з яким можна збирати гроші і мобілізувати своїх парафіян.  

ЛГБТ чудово підходить на роль цього ворога, адже це та меншість яку зазвичай не видно, яка нечисельна у суспільстві і яку так легко звинуватити у всіх можливих гріхах (адже для більшості громадян це явище незрозуміле)”.

У той же час, за його словами, примирення між Церквою і ЛГБТ можливий. Тим паче, є наочний приклад США. 

“Чи можливий діалог між ЛГБТ і церквою? Звісно так, навіть більше, в західних країнах він вже давно почався. В 2012 році я вперше прилетів у Вашингтон, так вийшло, що я проживав у ґей-кварталі і там була християнська церква. Зі свого балкону побачив на дверях напис кольору веселки "Двері бога відкриті для всіх". Як виявилось, це найбільша християнська церква, що підтримує ЛГБТ у Вашингтоні. Питання скоріше звучить наступним чином: коли українська церква почне діалог з ЛГБТ? Зрештою, Ісус вчив любові і розуміння, а не гомофобії і цькування”, - каже правозахисник. 

На думку політолога, виконавчого директора “Центра суспільних відносин” Євгена Магди, перспективи порозуміння між церквами України та ЛГБТ-спільнотою виглядають примарними. 

“З одного боку, в православному середовищі є помітний конфлікт між прихильниками Київського та Московського патріархатів, з іншого - УПЦ (МП) виступає в якості носія та охоронця консервативних цінностей. Іншими словами, у основних, найбільш численних церков немає консолідованої позиції стосовно ЛГБТ-спільноти та потреби шукати спільну мову з її представниками”, - вважає експерт. 

Підготував Олексій Сімончук

 

 

 

Тепер, завдяки Aperio Lux, ЛГБТ-портал можна читати на iPhone та iPad або підписуйтесь на Telegram канал @lgbtorgua

Підписуйтесь
на наші акаунти