331

"Толерантне робоче місце підвищує ефективність працівників": Чому важливо впроваджувати політику рівності?


Богдан Глоба та Олена Сургай про важливість прийняття ЛГБТ на робочому місці

"Толерантне робоче місце підвищує ефективність працівників": Чому важливо впроваджувати політику рівності?

Вчора, 24 травня, у Києві відбувся перший в Україні HR-форум з питань політики рівності на робочому місці. Учасникам заходу розповідали про успішні приклади впровадження політики рівності і те, чому це важливо. 

Зокрема, під час форуму відбулася презентація проекту "Індекс корпоративної рівності".  

Ірина Славінська з "Громадського радіо" розповіла про ґендерну рівність, представниця "Ашану" поділилася досвідов компанії із працевлаштування людей з інвалідністю. 

"Національний ЛГБТ-портал" записав виступ ініціатора створення проекту Богдана Глоби, а також менеджерки-бренду Lush Ukraine про те, як їхня компанія допомогає ЛГБТ-активістам. 

Богдан Глоба, виконавчий директор ВБО “Точка Опори”

У США Індекс рівності працює вже 12 років і його учасниками є близько тисячі компаній. Найцікавіше, що в Америці ці компанії є більш прогресивними, ніж американське законодавство. Тому що перелік ознак, за якими заборонена дискримінація у них ширше, ніж на федеральному рівні. Коли я побачив досвід США, я зрозумів, що це можна робити і в Україні. 

Більшість свого часу людина проводить на робочому місці. Приходите з роботи - зробили увечері кілька справ, лягли спати і зранку знову на роботу. Я думаю, що для кожного з нас дуже важливо, щоб це середовище було комфортним, приймаючим наші ідентичності і особливості.  

Більше того, я впевнений, що ті роботодавці, які можуть на практиці впроваджувати толерантне робоче середовище, будуть вигравати в бізнесі.

Тому що на такому робочому місці співробітники будуть працювати набагато ефективніше, ніж працівники, де немає такої політики. 

Ми будували “Індекс корпоративної рівності” на двох філософіях. Перша - це європейська директива. Це перелік ініціатив, які обов`язкові для компаній. Вже частина цього законодавства прийнята в Україні, частина буде прийнята до кінця поточного року. Ми розуміємо, що для багатьох компаній питання толерантності - нове.  Дуже багато українських компаній не знають, що це таке і як його впроваджувати.

Слово “антидискримінація” для них  складніше, ніж космос. 

Ми проаналізували перелік вимог європейської директиви для компаній, щоб вони лягли в основу нашого індексу.  Це було потрібно для того, щоб кожна компанія, яка проходить індекс могла б побачити, наскільки вона вже відповідає європейським стандартам протидії дискримінації, які її проблемні місця. Фактично, проходячи індекс, ви побачите ваші прогалини і проблеми, над якими необхідно буде попрацювати.  

Друга філософія - ми хочемо говорити з бізнесом не питанням штрафів, законодавчих зобов'язань, а показати те, що це ваш прибуток.

Толерантне робоче місце, де працівники відчувають, що їхнє робоче середовище приймаюче, набагато ефективніше.  

Для мене це також особисте питання, тому що зі своєї першої роботи я був звільнений через те, що я ґей. Я працював у будівельній компанії. Мені сказали, що у чоловічому колективі не може працювати людина з такою сексуальною орієнтацією. Це були постійні насмішки, певне приниження. Я пішов з компанії, при тому, що був її найкращим продавцем, але мені було не комфортно там працювати і  я зрозумів, що необхідно прийти у сферу, де мене будуть приймати. 

Я багато спілкуюся з HR-менеджерами. Ми проводимо тренінги і я часто чув питання: “А навіщо приносити вашу сексуальну орієнтацію на робоче місце? Не треба про це казати”. Я ніколи не хочу говорити про свою сексуальну орієнтацію, це не привілей і не недолік, це просто є.  З іншого боку, вся система побудована таким чином, що у людини це запитують. По-перше, HR-менеджери запитують ваш сімейний стан, и ти стаєш перед вибором - сказати, що живеш з хлопцем чи придумати ім`я дружини чи дівчини. Що робити, коли кажуть, що буде річний корпоратив і треба прийти зі своєю другою половинкою?

Суспільство або роботодавець змушують тебе створювати іншу реальність, інше життя.

Тому що твоє справжнє життя може вважатися не прийнятним.  

Я не можу ходити на роботу 5 років і робити вигляд, що у мене не існує особистого життя. Мені теж хочеться поставити фотографію свого партнера на робочий стіл або все рівно хтось запитає мене про особисте життя. І тут виникає ситуація, коли менеджери кажуть, що не треба приносити своє особисте життя і гомосексуальну орієнтацію на роботу, а з іншого - все створене для того, щоб у тебе спитати про це. Це проблема. Політика рівності її виправляє. Ми вчимо компанії приймати людей з іншою сексуальною орієнтацією. Це не означає, що ми повинні розповідати постійно про своє особисте життя, але люди повинні розуміти, що серед них є певний відсоток колег, які мають інше сімейне життя і важливо не ображати їх, а приймати. 

Мені цікаво досліджувати різні етапи прийняття компаніями політики рівності.  Перший - “Ні, у нас немає дискримінації на робочому місці. Нам нічого не треба”. Другий - “Так, у нас є меншини, але у них все добре. Вони прекрасно себе відчувають”. Третій - “Так, у нас є меншини і є заходи і речі, які допомагають робити толерантним робоче середовище”. 

Олена Сургай, бренд-менеджер Lush Ukraine 

У нашій компанії працюють люди з інвалідністю, вегетаріанці, відкриті ЛГБТ, з зеленими волосами і т.д. Головне - це професійні відносини. Ніхто не звертає уваги на інші ознаки, це навіть цікаво і креативно.  

Компанія Lush часто допомагає ЛГБТ-організаціям у боротьбі за права. Зокрема, ми звертались до російського уряду, коли був прийнятий закон про “заборону пропаганди гомосексуалізму”. Наші активісти підходили до посольства РФ і говорили про те, що усі люди рівні і не повинно бути жодної дискримінації. 

У 2015 році ми прийняли участь у кампанії під назвою “Gay is okay”. Ми випустили мило, де був зображений цей лозунг.

Усі кошти, зібрані від продажу цього мила, йшли на підтримку організацій, які борються за права людей по всьому світу.

У багатьох країнах за гомосексуальність можна отримати кримінальне покарання, а іноді навіть - смертний вирок. Не у всіх магазинах ми зуміли провести цю кампанію - відмовилися Близький Схід та Росія. У Києві вона проходила у двох магазинах. Мило ми продали за тиждень. Це дуже багато обговорювали у соціальних мережах. За два дні ми набрали 10 млн.лайків. в Instargam із хештегом “Gay is okay”.

Підготував Олексій Сімончук

 

  

Тепер, завдяки Aperio Lux, ЛГБТ-портал можна читати на iPhone та iPad або підписуйтесь на Telegram канал @lgbtorgua

Підписуйтесь
на наші акаунти