Створення жіночих персонажів у відеоіграх - складний процес? Питання риторичне, але на останній виставці E3, найбільшій події серед відеоігор, воно стало однією з головних тем для обговорення.

Питання постало після того, як Джеймс Теріен, технічний директор європейського підрозділу Ubisoft, повідомив у виданні VideoGamer, що в останньому ігровому хіті компанії Assasins Creed більше не буде привабливих жіночих персонажів, бо це подвоїть кількість роботи і затримає вихід гри.
«Індустрія ставить чоловіків на перше місце», - повідомив Джейд Айт-Касі, геймер з Канади, який запровадив у твіттері хештег #womenaretoohardtoanimate (жінок занадто складно анімувати).
Реакція на рішення Ubisoft в соціальних мережах була переважно негативною: «# womenaretoohardtoanimate, особливо, якщо ви все одно ставите жінок в ігри, причому без одягу в стратегічно важливих місцях», - коментує користувач твіттер @emilyrwanner.
Але найбільше вражає факт, що Ubisoft вже поміщала жіночих ассасинів в колишні ігри серії. Також фірма підкреслює гендерну різноманітність, наприклад, вибравши актрису і геймерша Айшу Тайлер як представника компанії на виставці E3.
ЛАРА КРОФТ ІЗ ГРИ TOMB RAIDER Є ОДНІЄЮ З НАЙВІДОМІШИХ ЖІНОЧИХ ПЕРСОНАЖІВ ВІДЕОІГОР
Так що ж відбувається насправді: прогресує або регресує ігрова індустрія в гендерному питанні?
"Дамочки в біді"
Звичайно, тема гендерних відносин у відеоіграх не нова, але на останній E3 - разюче актуальна. Наприклад, глядачі виставки постійно пишуть в твіттері про брак жіночих персонажів в іграх, представлених Sony. А на сайті Polygon висить стаття під назвою «На презентації було більше відрубаних голів, ніж жінок-доповідачок на всій E3 2014».
Дослідники показали, що з 1990 року відсоток жіночих персонажів у відеоіграх залишається на рівні близько 15%. «Дивно, як мало все змінилося», - нарікає професор Ясмін Кафа з Університету Пенсильванії, один з редакторів книги на тему гендерного питання в іграх «Beyond Barbie і Mortal Combat», опублікованій у 2008 році.
ХТО ГРАЄ У ВІДЕОІГРИ У США?
- більшість американських геймерів грають протягом 14 років, середній вік геймера - 31 рік
- 48% гравців жінки
- 71% гравців від 18 років і старші
- 53% гравців грають в ігри на смартфонах
Джерело: Entertainment Software Association
«Дослідження демонструє, що є два типи жіночих персонажів: "дамочка в біді" і "дамочка, яка надирає дупи"», - каже Едвард Даунс, професор комунікацій в універститету Міннесоти, підкреслюючи, що «дамочки, які надирають дупи» зазвичай виглядають гіперсексуально.
Гроші на стіл
Протягом довгого часу панувала думка, що основна аудиторія - це чоловіки, і жахливий гендерний дисбаланс в іграх цілком закономірний, а в компанії орієнтовані виключно на свою цільову аудиторію.
Але динаміка ігрової індустрії серйозно змінилася за останні 5 років, і, за останніми даними, вже 48% жінок Америки грають у відеоігри.
Зусиллями піонерів, таких як Аніта Саркісян, яка веде сайт Femenist Frequence (феміністична частота), що висвітлює питання сексуальної динаміки в іграх, вдалося звернути увагу громадськості на проблему сексизму у відеоіграх.
АНІТА САРКІСЯН І ПАНІ ПАК МАН
Завдяки зусиллям Саркісян, вдалося чинити тиск на таких ігрових гігінтов як Ubisoft, Sony, Nintendo і багатьох інших. Це трохи виправило проблему співвідношення гендеру в іграх і змінило культурний бекграунд у подіях, як от виставки E3 з «both babies», зухвало сексуальними хостес-дівчатами в тематичних костюмах.
Незважаючи на те, що Аніті раніше погрожували згвалтуванням і навіть вбивством за свою громадську діяльність, «сьогоднішня індустрія, як і культура в цілому, набагато менш схильна сексизму, ніж раніше», - повідомляє професор Університету Каліфорнії Дмітрій Вільямс.
Відбувається це також і тому, що ігрова індустрія усвідомила - вона «викидає гроші на вітер», якщо не враховує інтереси жінок.
Тепер такі ігри, представлені на E3, як Borderlands: The Pre-Sequel; Civilization: Beyond Earth, Evolve і Dead Island 2 дозволяють грати персонажем-жінкою або мають жіночого протагоніста.
На даний момент частка жінок-геймерів серйозно збільшилася, що пов'язано, в першу чергу, із зростанням мобільних ігор, які часто навіть не мають персонажів, або ж гендер в іграх спеціально не акцентується (наприклад, 60% гравців популярної на смартфоні гри Temple Run є жінками, хоча гра не дозволяє грати жіночим персонажем).
Джерело: BBC, переклад Модний Петербург
Підписуйтесь на Telegram канал @lgbtorgua