1040

Нетрадиційний бізнес в Україні: ніша не зайнята


За різними оцінками від 400 тис. до 1,2 млн українців (або 1-2 % населення країни) - нетрадиційної сексуальної орієнтації. Назвати точну кількість представників ЛГБТ-спільноти в Україні - завдання надскладне, оскільки значна його частина вважає за краще не виходити з підпілля (ЛГБТ - акронім, що виник в англійській мові для позначення лесбіянок, геїв , бісексуалів і трансгендерів ). Тим більше не йде мова про те, щоб виділити представників цієї спільноти в окрему споживчу групу. А між тим, справа це може виявитися досить прибутковою.

Нетрадиційний бізнес в Україні: ніша не зайнята

Ринок товарів і послуг для ЛГБТ в Україні : незоране поле

Керівник Національного ЛГБТ-порталу України Богдан Глоба на питання, як йдуть справи на українському ринку товарів та послуг для ЛГБТ-спільноти , відповідає з ентузіазмом : "Такого ринку практично не існує , він тільки починає зароджуватися . Зараз існує один Інтернет-магазин із спеціалізованою продукцією для ЛГБТ (книги , журнали , фільми) , як правило , іноземного ( російського ) виробництва , також є кілька Інтернет- магазинів нижньої білизни , орієнтованих на геїв ( як споживчу групу) . порівняно з європейським і американським ринками , Україна значно відстає . У Європі та США ринок ЛГБТ має мільярдні обороти , а в деяких країнах існують спеціальні державні програми з надання послуг ЛГБТ-спільноті. зокрема, у Великобританії є державна програма з розвитку туристичних послуг для секс-меншин . Також у світі існують виробники , які фокусуються на ЛГБТ. Яскравий приклад - американська торгова марка AndrewChristian , яка виробляє нижню білизну для геїв".

Думку Богдана Глоби поділяє лідер Гей - Форуму України Святослав Шеремет: "В Україні ні виробники , ні реалізатори , ні рекламісти не сприймають ЛГБТ як окремий сегмент споживачі . Якщо подивитися на ситуацію "по-крупному ", можна зробити висновок , що за клієнта і споживача з числа ЛГБТ ніхто практично не бореться. тим часом , ЛГБТ- споживач в багатьох аспектах відрізняється від гетеро- споживача . Якщо проаналізувати , ви побачите , що в багатьох категоріях товарів вибір чоловіки-гея і чоловіки - натурала буде різним. Недарма в Західній Європі маркетологи то й річ, що з'ясовують, яка , наприклад , геям подобається марка автомобіля і бізнес підлаштовується під потреби. Українські маркетологи не навчилися до кінця сегментувати ринок ні за цільовими аудиторіями " .

Але в той же час на українському ринку є якийсь мінімум послуг і товарів , розрахованих саме на гей-аудиторію , вважає пан Шеремет. Безумовно, на першому місці індустрія розваг : нічні клуби , розважальні проекти. Є декілька Інтернет - магазинів, що торгують товаром , який у звичайних торгових точках гомосексуали не куплять . "Є досить багато послуг , побудованих за принципом " свої для своїх ": лікарі, фотографи, стилісти, рекламісти, перекладачі, менеджери з продажу авіаквитків, комп'ютерники, верстальники , ріелтори і навіть іконописці. - Підкреслив лідер Гей - Форуму України. - Також існує малий сегмент бізнесу , який називається ЛГБТ- френдлі, тобто дружні до ЛГБТ у цьому сегменті в Україні працюють, наприклад , деякі адвокатські контори і психотерапевтичні консультаційні центри " .

Очевидно, що мінімальний набір товарів і та послуг представники секс-меншин в Україні отримати можуть але їх спектр до смішного малий і ті, хто міг би заробити цілий капітал на платоспроможних споживачах , не користуються становищем.

Погляд зсередини: за що готові платити геї та лесбіянки

За що готові платити представники секс -меншин в Україні розповідає Богдан Глоба: "Виходячи зі специфіки життя ЛГБТ-спільноти , в першу чергу геї готові платити за: гей-туризм (спеціалізовані туристичні напрямки , Барселона , Прага), гей -відпочинок (клуби, бари, місця соціалізації - але тільки якщо заклади можуть гарантувати безпеку і анонімність клієнтів) , гей-кіно, мода (магазини одягу, нижньої білизни, покази мод), спеціалізовану сексуальну продукцію (секс-шопи). Лесбіянки більше цікавляться культурним аспектом, тому вони готові платити за лесбійський туризм і культуру (кінофестивалі, фотовиставки, марші і т.д.), літературу (книги, журнали)". Це можна порівняти зі світовими тенденціями, де основними споживчими категорії ЛГБТ-спільноти є туризм, фінансові послуги , алкогольні напої , автомобілі , культурні заходи, товари для догляду за волоссям і шкірою, предмети розкоші, фармацевтичні препарати і мода .

"При однаковій якості ми будемо віддавати переваги тим сервісам і торговим маркам , які себе позиціонують як гей-френдлі. В умовах України необов'язково і, може бути, навіть малоефективно створювати бізнес за принципом "Ми працюємо для геїв!" - Вважає Святослав Шеремет. - краще спрацьовує формула дружності до сексуально-соціальномій різноманітності . Наприклад , не бачу сенсу в магазині парфумів для геїв. Але якщо у великому парфумерному салоні буде лінія продукції , яку відомі нам бренди створюють для чоловіків- гомосексуалів , то це вже відмінно. Також якщо туристичні компанії широкого спектру додадуть в свої буклети інформаційні блоки про дозвілля для ЛГБТ в тих місцях, куди вони везуть людей, це буде дуже добре".

Також , на думку Святослава Шеремета, дуже перспективним напрямком є розвиток дружньої до ЛГБТ фітнес -індустрії. Немає сенсу відкривати такого роду заклади для представників секс-меншин. Досить створити у спортклубі дружню атмосферу, найняти кілька тренерів з числа ЛГБТ і ви отримаєте хорошу частку певної клієнтури. Серед перспективних напрямків розвитку ЛГБТ-бізнесу лідер Гей - Форуму України називає оренду житла - як довгострокової , так і короткострокової , так як часто орендодавці із забобонами відносяться до наймачів нетрадиційної сексуальної орієнтації. Також представники ЛГБТ -спільнот потребують правових , в тому числі нотаріальних , послугах для вирішення матеріальних питань пар, відносини яких зафіксувати юридично в Україні неможливо.

Як заробляють на ЛГБТ в світі?

Соціальний центр денного перебування для людей літнього віку, які є геями. Геї пенсійного віку - явище специфічне навіть у даному соціальному шарі. Притаманне воно в більшості випадків США, де набагато раніше відбулася "сексуальна революція". Тому підприємливі американські бізнесмени, запримітивши вільну споживчу нішу, скористалися ситуацією і створили "місця розваги" для літніх геїв. Тим більше , що в США забезпечення щасливого стрості громадянам своєї країни - ідея-фікс на межі культу. Щоб інтереси пенсіонерів-гомофобів і представників секс -меншин не перетиналися, місця їхнього дозвілля розмежували , що викликало схвалення суспільства . У країнах СНД секс-меншини, в основному, - категорія з віковим порогом до 40 років.

Вітальні листівки для представників секс- меншин. Погодьтеся, більшість людей люблять дарувати своїм коханим і друзям приємні дрібниці, особливо до пам'ятних дат і подій . Зокрема, питання стосується вітальних листівок , які продаються або з готовим текстом, або зображення на них нехай і побічно вказує на адресата. Американець Ден МакЛін на особистому досвіді зіткнувся тим, що підібрати вдалу листівку для свого чоловіка Майкла виявилося дуже проблематично. Такого роду продукція якщо і зустрічалася йому , то в дуже малому асортименті, і в більшості випадків виглядала просто безглуздо і без смаку. Він зрозумів , що потреба в якісних тематичних листівках для такої специфічної цільової аудиторії - поширене явище, а бізнес на їх виробництві - справа не тільки прибуткове, але і в деякому роді благородна. Чим він згодом і зайнявся .

Алкоголь для геїв. Його склад особливо не відрізняється від звичних напоїв , проте уміння створити бренд і успішно продати його - ціле мистецтво, що і зробила невелика пивоварня Minerva з Мексики. Оскільки в цій країні населення, незалежно від сексуальної орієнтації , переважно вживає пиво, фірмою було прийнято рішення акцентувати увагу на єдиній не зайнятою ніші споживачів . У результаті на ринку з'явився новий продукт - пиво Salamandra і Purple Hand , яке виробники позиціонували як пиво для гомосексуалів ( на етикетці були зображені визнані символи гей -руху ). Комерційний директор пивоварні Даріо Родрігес Уайлер незабаром розповів: "Ми отримали масу критики і засудження на свою адресу, але результат того вартий. Тільки за один тиждень ми продали 500 ящиків пива для гомосексуалів , і отримали масу пропозицій про імпорт до Аргентини, Колумбію, Японію, Еквадор, Чилі і навіть США".

Ще один яскравий приклад - іспанська компанія UO ! Wines , яка випустила лінію вин спеціально для геїв. Етикетка з практично оголеним красивим чоловіком , реклама , яка закликала до чуттєвого підходу у споживанні даного продукту , а також те , що його концепцію розробляв представник ЛГБТ -спільноти - все це спрацювало і вино стало " бестселером " в Іспанії серед обраної цільової аудиторії.

Банки для геїв. При зверненні в банк за деякими послугами від людини можуть вимагати документи не тільки щодо його самого , а й про членів сім'ї . Щоб не ставити клієнтів у незручне становище і не змушувати їх давати пояснення з приводу свого способу життя , один з великих Лондонських банків відкрив нову службу для гомосексуалів . Курирують ресурс банківські консультанти , які відкрито заявляють про свою нетрадиційну сексуальну орієнтацію . За словами директора служби Стівена Конноллі , головним у банку Credit Suisse ' є комфорт клієнтів. Такі терміни як ізоляція і дискримінація в їх закладі недоречні. Створена френдлі - атмосфера вже принесла перші результати і збільшила приплив клієнтів з числа представників ЛГБТ -спільноти.

Представники сексуальних меншин утворюють величезну нішу , яка до цього ігнорувалася . Світ потроху йде в бік розвитку бізнесу , продукція якого орієнтована на ЛГБТ -спільноту. Україна ж як і раніше навіть при очевидній вигоді і повній відсутності конкуренції на ринку залишається " байдужою " до заробітку на цій цільовій аудиторії. Так що заповзятливі українці можуть практично " піднімати цілину " в даному напрямку бізнесу. Головне - вивчити споживача і створити якісний продукт.

Джерело: Український Бізнес Ресурс

Підписуйтесь на Telegram канал @lgbtorgua

Підписуйтесь
на наші акаунти